נימוסי שולחן, מנהגים ומחוות מארצות שונות

אחד הדברים הכי חשובים לאדם בחייו הוא האוכל. וכאשר אנו נמצאים בתקופת רילוקיישן אנו מוצאים עצמנו לא פעם מוזמנים לביתם של המקומיים לארוחת צהריים או ערב.

אז לכל מדינה יש מאכל לאומי שהיא בו גאה במיוחד. לדוגמא כרוב כבוש הינו אופייני למטבח הגרמני, האמריקאים אוהבים המבורגר וארגנטינאים לא מגדירים עצמם כ"ארגנטינאים" ללא אסאדו, הספרדים אוהבים טאפס ובמיוחד "חמון"(בשר חזיר), היפנים אוכלים במקלות סושי והאנגלים פיש אנד צ'יפס.

אך מה שבאמת מעניין וכמעט לא ידוע הם דרכי הנימוס ברחבי העולם בזמן הארוחות, מחוות ובישיבה מסביב לשולחן?

רוסיה

תארו לכם את הסצנה הבאה, אתם עושים רילוקיישן ברוסיה ומשפחה רוסית נחמדה שהכרתם החליטה להזמין אתכם לביתה לארוחת ערב. אתם כישראלים לא נכנסים בידיים ריקות ולא יודעים מה לקחת כמחווה לאות תודה אז חשוב מאוד שתזכרו שאין להביא פרחים בצבע צהוב(סימן לבגידה) או חרציות בצבע אדום כי בדרך כלל הרוסים מניחים זאת פרחים בצבע זה על קברים.

אנגליה

עברתם לאנגליה הקרירה, הכרתם חברים חדשים והם הזמינו אתכם לארוחת ערב ואתם תוהים ביניכם לבין עצמכם מה להביא אז

אם אתם מתכוונים להביא יין רצוי שתביאו לפחות 2-3 בקבוקים. כידוע האנגלים אוהבים מאוד לשתות ואם תביאו רק יין אחד זה יראה שהבאתם זאת רק עבור זוג (מן הסתם האנגלים נוהגים לפתוח את היין במהלך הארוחה בניגוד לישראלים שמרימים את בקבוק היין לאוסף האלכוהולי שלהם 🙂

ברזיל

אם אתם מוזמנים לארוחה בבית קט ונעים בברזיל לשעה מסויימת רצוי שלא תגיעו בזמן ואף כמעט חובה להגיע באיחור שבין חצי שעה לשעה

ספרד

נמצאים ברילוקיישן בספרד והוזמנתם למשפחה חמה ספרדית מקסימה? זכרו שהספרדים רק מתחילים לאכול את הארוחה בשעה 9-10 בלילה ודבר נוסף שעליכם לזכור ולא לשכוח הוא שאצל הספרדים במהלך הארוחה אסור שתהיה דממה ליותר מ-10 שניות. הארוחה צריכה לזרום בקול רם, בצחוק, בשמחה והנאה!

מקסיקו

רילוקיישן במקסיקו? אם אתם מוזמנים לארוחה בבית מקסיקני רצוי שתהיו מוכנים לכך שזוהי תהיה חגיגה שתגלוש לתוך הלילה ואם אתם מגיעים עם ילדים רצוי שתדאגו להם לשינה על הספה. כי איך אומר דודו טסה הלילה לא, הלילה לא נלך(אשכב) לישון!

יוון

חשוב מאוד לזכור שאם מוזמנים לארוחה אצל משפחה יוונית נא לא לנופף להם לשלום ביד פתוחה (זה נחשב כמעט כמו לאצבע שלישית) ואם אתם מחפשים מתנה קטנה על מנת לא להכנס בידיים ריקות. מסתבר שהיוונים דווק אוהבים עציצים, ככה פשוט, ככה קל…

גרמניה

מוזמנים לבית בגרמניה? הצעה חמה ומכל הלב אל תגיעו לבית המארחים שלכם באיחור של יותר מרבע שעה. דבר זה עלול לגרום לפגיעה במארחים ובמערכת היחסים לעתיד לבוא.

איטליה

רילוקיישן באיטליה?- אל תעזו לאכול את הפסטה/הניוקי/הספגטי המוגש לפניכם בכלי סכום אחר חוץ ממזלג וחלילה אל תבקשו פרמזן על הפסטה שלכם, דבר שעלול לפגוע קשות בכבוד הלאומי של האיטלקים ובמאכל שבו הם כה גאים ומתפארים.

ארה"ב

נכון שישראל הפכה לאמריקה קטנה אך זה לא אומר שהאמריקאים הפכו לישראלים. האמריקאים חמימים, נחמדים, נעימים אך דבר אחד חשוב לזכור והוא שהם תמיד אבל תמיד מזמינים מראש. אז אל תהיו ספונטנים ותגיעו ללא הזמנה, זה פשוט לא עושה להם טוב!

פורטוגל

מוזמנים לארוחה בבית בפורטוגל? תעשו לעצמכם טובה ואל תבקשו מלח ופלפל. בקשה תמימה זו מראה המארחים שאתם אינם סומכים על כישורי הבישול של בעל/ת הבית.

אז לא משנה באיזה שולחן אתם סועדים, שיהיה רק בתיאבון!