עשה ואל תעשה ברילוקיישן

כאשר המעסיק שלך מציע לך הצעת עבודה לרילוקיישן שווה זה בדרך כלל כולל תשלום שכר הדירה, טיסות לכל בני המשפחה, ביטוח רפואי ועוד שלל פינוקים. אך מה קורה אם לא קיבלת שום הצעת רילוקיישן והחלום הגדול של חייך ובני משפחתך הוא לגור ולעבוד בארץ זרה ושונה? איך מתחילים לחפש? מה צריך לעשות (או לעיתים לא לעשות) כדי להגשים את החלום הנשגב?

להלן ממש על קצה המזלג רשימת דברים של עשה ואל תעשה:

עשה:

למד על החברה וההון האנושי המועסק בה. בדיוק כפי שהיית עושה בארץ מגוריך, פנה לחברות ספציפיות שתרצה לעבוד בהן במדינת היעד. תלמד על עבודתן ואף תתחבר לאנשים הבכירים המועסקים שם באמצעות רשתות כגון לינקדין וכדומה.

מזג האוויר- האם האקלים חשוב לך? אם כן, בדוק האם מזג האוויר במדינת היעד נח עבורך.

אין טוב ממראה עיניים קבעו פגישות פנים אל פנים עם כל האנשים איתם יצרתם קשר באמצעות טלפון, אימייל ואינטרנט. תבהיר שאתה מתראיין עבור כמה חברות שונות באזור – חשוב מאוד לבקר באיזורים הפוטנציאלים בהם תרצה לגור. זה בהחלט יעיד על כך שאתה אדם רציני וששקלת את כל ההיבטים של המעבר לארץ אחרת.

כל עבודה מכבדת את בעליה: חשוב מאוד להתאים את הידע והכישורים שלך למקום שאליו אתה מעוניין לעבור. אם אתה מדען, הגיוני להסתכל על מדינות העוסקות בתחום הביוטק, כמו פלורידה, קליפורניה, בוסטון וצפון קרוליינה.

אל תעשה:

דאג להיות ספציפי במשלוח קורות החיים שאתה שולח מטעמך לחברות השונות. היצמד תחילה לאסטרטגיה המוכחת של מיקוד לחברות בענף אחד. משלוח כמויות של קורות חיים בצורה לא ממוקדת לא יביא אותך לתוצאות הנדרשות אלא ייתכן שאפילו להיפך.

אל תצפה מחברה שמקבלת אותך לעבודה לדאוג לך לכל המעבר, אלא אם כן יש ביקוש חזק למומחיות שלכם. המעסיקים כבר לא משלמים עבור הוצאות מעבר דירה. כך שהמשמעות היא שאתה תצטרך לשלם על הטיסות עבורך ובני משפחתך, על ביטוח בריאות, בתי הספר לילדים, על עלויות ההובלה ולפחות מספר חודשים של מזומנים בכדי לכסות את שכר הדירה או המשכנתא בביתכם הנוכחי.

אל תתעלם ממשפחתך ומצרכים שונים של בני משפחתך. במידה וילדך זקוק לבית ספר הדואג לצרכים מיוחדים או אשתך רופאה בתחום ספציפי במיוחד שאינו מפותח או קיים במדינת היעד. דאג להאזין לכל קולות הרקע ולא רק לקול הפנימי שלך.

אל תשכח לשמור על קשר רציף עם האנשים שאיתם נפגשת במהלך הסיור שערכתם במדינת היעד. שלח מייל תודה תוך 24 שעות ומשם לשמור על קשר באמצעות המייל והטלפון לאורך התהליך כולו עד למעבר הנכסף.

יום ולילה – אל תחשוב שמה שראית במהלך היום זהה לאיך שהשכונה נראית במהלך הלילה. לכן חשוב מאוד לסרוק את השכונה במהלך היום והלילה כדי לקבל תחושה מדויקת של העיר ושכונותיה.

רשימת עשה ואל תעשה הינה ארוכה ומשתנה בין משפחה למשפחה ובין מדינה למדינה. חשוב מאוד לעשות שיעורי בית יסודיים לפני המעבר ולקחת את כל הגורמים השונים בחשבון להצלחתו של המעבר.

 

שתהיה רק דרך צלחה!